Websites, weblogs & tutorials

Marit Hilarius fotografie & tutorials

Deze fotograaf weet echt heel fijn te omschrijven hoe iets werkt, waarom en wat je ermee kunt. Je zou het bijna "Jip & Janneke taal" kunnen noemen. Zij deelt heel veel kennis en ervaringen met haar lezers en het is echt de moeite waard om even rond te kijken: www.mhilariustutorials.nl. Daarnaast is haar portfolio ook echt een lust voor het oog: www.mhilariusfotografie.nl.

Check ook vooral even haar Instagram account

 

Zoom.nl

Een goede website met tips over boeken, uitleg en voorbeelden is www.zoom.nl. Daarnaast kun je lid worden, foto's uploaden en feedback geven aan en ontvangen van andere fotografen. Ook is het een super fijn magazine over alles wat met fotografie te maken heeft.  

 

Geke Minnema

Een prachtig portfolio vol foto's met zeer mooie, aparte belichting. Een genot om naar te kijken dus: www.gekeminnema.nl

 

Toon de Vos Fotografie

Een zeer goede, professionele fotograaf die ik af en toe om tips en advies vraag. Of het nou gaat om een nieuw type SD-kaartje, een bepaalde lens of een leuk idee: hij heeft altijd een antwoord voor me: www.toondevos-fotografie.nl

 

Fotografika bruidsfotografie

Een echte aanrader als je interesse hebt in bruidsfotografie: Fotografika. Zij maakt waanzinnige foto's, niet alleen technisch gezien, maar ook de manier van fotograferen, de plaats, de compositie vind ik erg origineel en mooi: www.fotografika.nl

Boeken & tijdschriften

Het Adobe Photoshop Lightroom boek van Scott Kelby

Dit boek heb ik besteld om echt alles uit Lightroom te kunnen halen wat erin zit. Het is van toepassing op zowel Lightroom CC (dit heet nu Classic voor desktop en CC voor mobiel) als Lightroom 6, met informatie, tips en instructies voor zowel Mac als Windows. 

Prijs: € 39,95 

 

Let's Focus

Dit boek is geschreven door Marit Hilarius en is een echte aanrader als je op zoek bent naar een interessant handboek voor fotografie zonder al te veel technisch geneuzel. Er staan heel veel goede voorbeelden is met prachtige foto's. 

Prijs: € 21,99 (hier te bestellen)

Winkels

De keuze is enorm

Er zijn ontzettend veel (online) winkels op het gebied van fotografie te vinden, echter zit er ontzettend veel verschil in kwaliteit als het gaat om de producten die zij verkopen en de service die verleend wordt. Soms is het fijn om je te laten adviseren omdat het aanbod binnen de markt van fotografie-producten natuurlijk enorm is. Ik vind het belangrijk dat de medewerkers van een winkel merkbaar verstand hebben van zaken en ik vind het prettig dat men goed kan onderbouwen waarom ik iets van een bepaald merk nodig heb, hoe en waar ik het precies kan toepassen en wat de verschillen in prijs en kwaliteit zijn per product en merk. Ik ben zelf een ontzettend tevreden klant van Kamera Express in Leeuwarden. 

Social Media

Facebook & Instagram

Momenteel volg ik een aantal fotografen op Facebook en via Instagram. Daarnaast haal ik veel inspiratie uit Instagram profielen gerelateerd aan reizen, natuur en fotografie. Hieronder een aantal links zodat je zelf even kan kijken en eventueel kunt gaan volgen. Uiteraard is het ook gewoon erg leuk om even rond te kijken en te genieten van al het moois wat je hier kunt vinden. 

 


 

Een echte aanrader als je van honden èn fotografie houdt: Camping With Dogs en Paul Croes Photography op Instagram!

Wildlife: Clement Kiragu is ook echt een aanrader.